Uit de kantine…

Landgenoten,

Ik raakte gisteren in gesprek met mijn Turkse collega. Overigens een prima werknemer, maar waarom zou ik dit gegeven eigenlijk vermelden? Over een Autochtone werknemer wordt dit doorgaans ook  niet vermeldt, maar dit terzijde.

Vroeg of laat komt  de moskee toch ter sprake. Mijn Turkse collega was onlangs in zo’n haathut en ik vroeg hem wat daar zoal gebeurt:

Er zat niemand te bidden. Er werd wel veel gesproken over het binnenharken van kienderbaislag en andere autkieringen.

Zomaar wat inside information uit een willekeurige moskee.
Met dank aan mijn Turkse collega.

4 gedachtes over “Uit de kantine…

  1. Voor wie het interesseert; bij die Breedveld (Frontaal Naakt) heb ik een ip-ban aan de broek terwijl ik daar op de bekende beschaafde wijze enige inhoudelijke kritiek hebt geleverd op de multikul en de exotische extremiteiten van een bepaalde religie.

    Maar terzake; de moskee is uiterst multifunktioneel.

    De moslim kan daar terecht voor tal van zaken waar de argeloze autochtoon stad en land voor moet afreizen.
    Men kan daar zijn boodschappen doen, informatie verkrijgen over de Verzorgingsstaat en hulp bij het invullen van de betreffende formulieren i.v.m. de vele toeslagen en subsidies.

    Voorts kan men daar solliciteren naar de funktie van politieagent, buurtvader, gezinscoach, hulpimam, drugskoerier, Links politicus en gezinsmanager.
    Er is altijd een schoenmaker en een kleermaker aanwezig die vakkundig advies kunnen geven bij het prepareren van bepaalde kledingstukken die uiterst effectief kunnen zijn bij het verkondigen van een bepaalde religie.

    U merkt het goed; ik ben nu bijzonder behoedzaam in het formuleren van mijn zinnen.
    Nog een ip-ban en ik kan alleen nog maar terecht op GeenStijl.

    In dat geval geef ik de pijp aan Maarten (of aan Mohammed) en trek ik mij terug op de Waddeneilanden.

    Like

  2. “Zo hoor je het ook eens van een ander”.
    Dat klopt dus wel met wat ik elders las, dat “zij” het westen economisch moeten afzwakken middels het “misbruiken” van ons zorgvuldig opgebouwde “sociale vangnet”.

    Like

Geef een reactie

