Zuiderburië ‘bombardeert’ Oosterburië.

OktoberfestLandgenoten,

Een nieuwsbericht van twee weken geleden, maar daarom niet minder lachwekkend.
‘Een jonge F16-piloot uit Zuiderburië gooit oefenbom op Duitsland’, las ik ergens.
Een slordige 65 jaar na de Bevrijding begint Zuiderburië een offensief tegen Oosterburië en dropt alvast een oefenbom. Dingetje woog 4 kilo – een zogenaamde 8-ponder – en kwam in de Duitsche bossen terecht.

Dit is toch geweldig, landgenoten. Humor van de bovenste plank.
De jonge F16-piloot had kennelijk nog een rekening te vereffenen vanwege de diefstal van opa’s fiets en voerde de oefening wat al te realistisch uit. Het betrof weliswaar een oefendingetje, maar de intentie was leuk bedoeld.
De Belgische Luchtmacht spreekt nu van een vergissing, maar de bewuste piloot weet natuurlijk wel beter. Dit kereltje was dit ‘precisiebombardement’ allang van plan en greep zijn kans.
De ultieme jongensdroom: Vliegen in een F16 en een bom gooien op Mofrika…

Hallo knul, de Tweede Wereldoorlog ligt alweer een tijdje achter ons. Het is klaar, afgelopen, done, zand erover, einde verhaal. Een sterk staaltje mosterd na de maaltijd als u het mij vraagt.

De MP3 ‘♪ Als de zomer komt dan gooien wij bommen op Mofrika ♫’ kon nog wel es een hele grote zomerhit worden in de Lage Landen.
Binnenkort gratis te downloaden op de site van de Belgische Luchtmacht…

*Dienstmededeling*
Morgen – vrijdag – wordt er niet geblogt. Ondergetekende en zijn din verblijven dan een dagje in Amsterdam.
Geschikte foto’s zullen hier verschijnen.

8 gedachtes over “Zuiderburië ‘bombardeert’ Oosterburië.

  1. @BP, je hoeft niet naar Slotervaart voor een sfeer -reportage, want Slotervaart is massaal met vakantie naar Marokko. Kost veel, maar dan heb je ook niets. Maar evengoed veel plezier in het grootste dorp van Nederland waar je in het centrum nu helemaal geen Nederlands meer hoort.
    Geeft toch een soort gevoel van ‘buitenland’. Niet dan?

    Like

  2. At Maci,

    Inderdaad. Wegens geldgebrek – want ik werk – ben ik genoodzaakt om in mijn eigen land fakansie te vieren. Vanwege de voortdurende criminaliteit waren wij toch al niet van plan om naar SloPervaart af te reizen.

    Maar wat je zegt: Als we een cultuur uit warmere oorden willen proeven, hoeven we inderdaad niet naar het buitenland! Nederigland biedt genoeg vertier…

    Like

  3. @BP, als je me de volgende keer tijdig waarschuwt, mag je wat mij bettreft best een paar dagen in mijn woning bivakkeren. Hopelijk kan ik je vertrouwen , maar daar ga ik gezien je teksten van uit. Eén dagje Amsterdam is toch wel erg weinig, toch? En een Nederlander moet zijn eigen land toch kennen.
    Ik ben in voorjaar, zomer en nazomer regelmatig dagen van huis.
    Je hebt mijn e mailadres mag ik aannemen.

    Like

Geef een reactie

