BP woont op een ander huisnummer…

Landgenoten,

Ik ben vandaag [19.45] aangehouden door de Hermandad. Althans, ik werd bijna klem gereden door zo’n Gestapo-lijer met een wapperend bonnenboekie.
Vergrijp? Het niet voeren van fietsverlichting. Schade? € 35,-

Meneer vroeg naar mijn ID-kaart, maar ik moest de beste man teleurstellen. Die heb ik nooit bij me. Kunnen ze het niet innemen ook, is mijn redenering.
Ik kon meneer wel mijn trein-abonnement overhandigen met daarop mijn naam en adres. Hij vroeg nog of het adres klopte…

Maar bij thuiskomst bekeek mijn din de felgele prent nog ‘ns en wat blijkt?
Het adres is verkeerd ingevuld! Deze bijkans blinde blauw-alg heeft de laatste twee cijfers van ons telefoonnummer gebruikt als huisnummer…

Dit heerschap heeft jarenlang – op kosten van de belastingbetaler – op de pliesieschool gezeten en is nog steeds niet in staat om een bekeuring uit te schrijven… Guusje K’heb Dorst, hoe kan dat?

Toevalligerwijs is het ingevulde, foute huisnummer van de bovenbuhren…

Mijn vraag is: moet ik de boete betalen?

Hellup!

8 gedachtes over “BP woont op een ander huisnummer…

  1. Beste Boilingpoints,
    Uw ster rijst met het uur: “Reeds bekend in Noord-Afrika, EN nu ook al bekend bij de “Blauwe Smurfen” !!!
    Sorry, U komt juist één dagje te laat om Europees President te worden; die taak kreeg vandaag Herman Van Rompuy, de “man van kalme berusting”.
    Hij heeft, als premier van het onland België, NIKS GEDAAN dan alle problemen doorgeschoven naar zijn opvolger.
    Het zal “dé geknipte man” zijn voor dat Euro-postje…de politiekers zullen met zijn “doedelzak” kunnen rammelen zoveel als ze willen.

    Nù zal het spel bij ons op de wagen zitten door de intrigues voor zijn opvolging als “premier” DAT WORD LACHEN hoor.

    Like

  2. Vormfoutje toch……
    Daar zijn al veel grove misdadigers me weg gekomen.
    Hartelijk gefeliciteerd.

    p.s. een beetje vent, wordt geen agent!

    Like

  3. Lijkt mij een procedurefoutje waar ze bij de handhavende macht in grossieren. Aan dat inhoudelijk onjuiste verbaal gevolg geven is m.i. onverschuldide betaling.
    Mocht die zaak onverhoopt voorkomen, dan zou de rechter kunnen concluderen, dat een niet met de feiten overeenstemmend proces-verbaal ook voor wat betreft het geconstateerde “strafbare” feit dubieus is.
    Je begrijpt, BP, ik ben geen jurist, en probeer je strijdlijst wat aan te wakkeren om je eer en goede tot bij de Hoge Raad toe te verdedigen.

    Like

  4. Hier een tip, maar vertel het niet verder:
    betaal de boete (altijd doen) en maak dan officieel bezwaar maar doe wat accenten op je naam en schrijf de brief in verschrikkelijk slecht allochtoons Nederlands.
    Die lamp nie werke, ies kapot en tog niew, hoe kan dat? Iek geld hard nodig. Mijn broer, hij heeft dat huis, ik der niet woon.
    Je zult zien dat de boete verscheurd wordt.

    Like

  5. @BP
    Als ervaringsdeskundige, je kunt natuurlijk doen alsof je neus bloed, maar pak dan de vaseline maar vast in.
    Het is n.l. heel goed mogelijk dat de postbode , of de buren, de acceptgiro alsnog gewoon in je eigen brievenbus stoppen, want naam en postcode zijn wel correct.

    Als je niet betaald,
    na de eerste aanmaning inclusief verhoging, en zonder in beroep te zijn gegaan, ga je hele vervelende mensen tegenkomen bij onze landsgrenzen, op bijvoorbeeld een vliegveld of in een haven en die kunnen er zomaar voor zorgen dat jij je vlucht of ferry mist.

    Beter is betalen, daarna in beroep gaan, en nogmaals, om uiteindelijk de sanctie, voordat je zaakje voorkomt, te betalen.

    Steevast krijg je afwijzingen op je ingestelde beroepschrift, deze worden vaak verzonden door een positiefdiscriminantje die uit naam van de officier van justitie (standaard)afwijsbriefjes mag rondsturen.

    Altijd er achteraan bellen, en zeggen dat je het niet begrijpt, dan moet hij of zij uit gaan leggen waarom. Het navertellen van die gesprekken doet het altijd weer goed op verjaardagen of in de kroeg.

    En dat alles onder het motto; laat ze maar werken voor hun geld!!

    En indien je in beroep gaat tot aan de rechter, weet dan dit, naam en postcode zijn ook bepalend bij de kantonrechter, waar jouw bezwaar natuurlijk wordt weggewuifd, anders komt er natuurlijk helemaal geen geld meer binnen bij de tollenaars, ze hebben door alle schrijffoutjes van onze multiculti politie heel snel de regeltjes opgerekt en dat niet in ons voordeel.

    Maar stel, jij laat je zaakje voorkomen, wat als jij wordt geïdentificeerd als de welbespraakte (louse in the fur) Boilingpoints, dan is de kans groot dat jij alle uitstaande belasting (boetes) van die dag mag ophoesten of erger nog. (tenzij je een fan treft)

    En mocht je vanwege jouw principes de boete niet willen voldoen, dan kom je in het stadshotel tussen al die medelanders welke zo vaak hebben gefigureerd in jouw immer prikkelende proza.

    Trouwens, wat kost het je om een halve dag op het gerechtshof te zitten, inclusief reiskosten, zet dat eens af tegenover die 35 euro, spaar je de moeite, voor deze bedragen ga je niet naar de kantonrechter.

    Kortom, Ik zou het risico niet nemen!.

    Enne BP, wel lampie aan op de fiets man, ik zie de fietsert (geen licht en zwart gekleed) ook altijd veel te laat, wellicht krijg je zo de mogelijkheid om een episteltje te schrijven over ons zorgstelsel, ook als ervaringsdeskundige.

    Like

  6. Aan Sobieski,

    Hartelijk dank voor de heldere uitleg.

    Ik was ook niet van plan om deze zaak op de spits te drijven.
    Waarschijnlijk ga ik aan het kortste eind trekken en mocht men mij ontmaskeren als die racistische BP, dan zijn de rapen helemaal gaar!

    Ik ben wel van plan om bezwaar aan te tekenen.

    Like

  7. Het vervelende met de sterke arm is dat je bijna
    altijd verliest.
    Ben een keer bekeurd voor door roodlicht rijden
    met de fiets in 010.
    Kon me niet legitimeren, dus achternaam gezegd, de politie-
    jojo schrijft, dan voornaam, hoe schrijf je die ?
    Niet moeilijk zei ik en dat moet U toch weten, het is
    een Nederlandse naam.
    Ik wilde nu ook eens vervelend zijn en dat ging fout,
    moest voorkomen voor o.a. belediging van een
    ambtenaar in functie.
    Resultaat een veroordeling met een hoge geldboete.
    Het was het niet waard, echt niet.

    Like

Geef een reactie

