Pakjes-abend. The day after.

Landgenoten,

We kregen gisterenavond bezoek van een Blanke Baasch en twee Zwarte Knechten.
De Sint had mij wel even flink te pakken, zeg!
Allereerst werd ik geacht een gedicht van 2½ a-viertje voor te lezen…
U vindt dat schrijfsel HIER. [Sint heeft kennelijk wat hulp gekregen van mijn vriendin @Eentasvol, maar dat is een publiek geheim]

Na deze confronterende tekst voorgelezen te hebben, kreeg ik dan eindelijk mijn cadeau… Ik denk dat bovenstaand plaatje boekdelen spreekt!
Alsof de duvel er mee speelde, mocht ik een Arabische letter ‘S’ in ontvangst nemen… Ik verwachtte natuurlijk nog een ‘S’, want dan krijg je ‘SS’, maar het bleef bij die ene ‘S’.

Het is goed mogelijk dat ik de letter ondersteboven houd. Je weet het niet hè.
En hoe ironisch; de Arabische letter kwam gebroken uit de verpakking.
In het gedicht werd mij nog op het hart gedrukt dat ik de letter positief moest bekijken en dat ik dit cadeau te danken had aan de Vogelaarwijken, maar die breuk in de letter staat natuurlijk stijf van de Symboliek.

Symbolisch, omdat de breuk staat voor het feit dat wij gebroken hebben met allerlei Dhimmi-bewindslieden als K’heb Dorst, Wouter Boslim, Jan Peuter,  Pechtold en ander rapaille.

Ik bedankte de Sint en riep hem nog toe dat je een gegeven paard niet in de bek mocht kijken en maakte een soort van grapje over de zak van Zwarte Piet.
Na een half uur vond ik het welletjes en stuurde deze Grijsaard en zijn twee Zwarte Slaven weg. Zo hoefde het voor mij niet meer. Mij een beetje een Arabische letter ‘S’ in de maag splitsen.

Pas veel later kwam ons ter ore dat de Sint geïrriteerd huiswaarts keerde, toen bleek dat zijn CD-playert uit zijn schimmel gestolen was.

Maar wat wil je ook, in zo’n multiculturele buurt.

4 gedachtes over “Pakjes-abend. The day after.

  1. Awel BP maak je geen zorgen over de CD-Player.
    Uit voorzorg heb ik die gedemonteerd jouw “buurt” kennende.
    Passende kenteken van Goed Heiligman is 5-JFK-12 van 5 december en John F.K. Wiste meteen welke schimmel door Sint was aangemeld bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer in Veendam.

    Inmiddels weer teruggeven via de schoorsteen.
    Die moet per slot van rekening ook – zonder soepsidie – blijven roken hè!

    Sint is niet meer woest.
    Groet van Ouwe Knoest!

    Like

Geef een reactie

