Leidsters kinderdagverblijf laaggeletterd.

Landgenoten, Vlamingen,

Wat is Nederland toch gereduceerd tot een derde wereld land op het gebied van onderwijs.
Ongediplomeerde ‘leraren’ worden op basisscholen ingezet bij gebrek aan beter. Ook komt het voor dat kinderen naar huis gestuurd worden, omdat er helemaal geen leerkracht voorhanden is. [Over 2008: drie procent.]

En nu lezen we weer ronduit schokkende berichten over laaggeletterde medewerksters, werkzaam bij de Amsterdamse kinderopvang…

Het is droevig gesteld met het niveau van de medewerkers van de Amsterdamse kinderopvang. Een op de vijf kan niet zelfstandig functioneren in de samenleving en meer dan de helft haalt niet eens mbo-niveau in spreken, lezen en schrijven.

Bijna de helft van de leidsters heeft problemen met lezen en maar liefst 21 procent heeft officieel het predicaat laaggeletterd meegekregen.
Sommigen kunnen zelfs teksten over opvoeding niet ontcijferen en ook een folder over de Mexicaanse griep bleek voor veel leidsters ONBEGRIJPELIJK.

‘Maar waar komen deze mensen toch vandaan?’, vraagt de ongeruste Autochtoon.
Daar bericht het artikel niet over, maar we hebben een donkerbruin vermoeden. Als je als volwassene moeite hebt met het spreken van de Nederlandsche Tael, lijkt het ons uitgesloten dat je voorvaderen van Nederlandsche origine waren.
Maar dat mag wel gewoon met kinderen omgaan!

Het is toch niet te hopen dat de toekomstige minister van ontwikkelingsamenwerking weer zo’n wereldvreemde paljas is als Bertje Koenders. Die propte lukraak vele miljoenen in allerhande onderwijsprojecten ten behoeve van zielige Afrikaanse  kindertjes.
Het lijkt ons raadzaam om eerst eens in eigen keuken rond te kijken en te constateren dat het  bij de kinderopvang al gruwelijk mis gaat.

Het inzetten van laaggeletterde ‘leidsters’ die amper kunnen lezen noch schrijven is te vergelijken met wat er gebeurt in landen als Ethiopië of Mali.

Advertenties

11 gedachtes over “Leidsters kinderdagverblijf laaggeletterd.

  1. dit hebben we te danken aan de , partij van de arrabieren ,
    goed gedaan hoor bos , en deze bos is geen hugo bos want hij stinkt naar verloedering .

    wat ik graag zou willen weten welke ambtenaar is er verandwoordelijk voor deze wanpraktijken .
    wat ik mij afvraag worden wij nu ook een derde wereld land .

    ondanks dit bericht was het toch een goede dag want ik heb op mijn partij kunnen stemmen . de PVV wat een lekker gevoel is dat op een echt hollandse partij stemmen .

    Like

  2. De diversiteit van onze samenleving heeft zijn charme.
    Toegegeven, er zijn wel wat problemen zoals analfabetisme, veelwijverij, eerwraak, homoknuppelen, vrouwenbesnijdenis etc. maar een kniesoor (of Wilderiaan) die daar een probleem van maakt.

    In een stad als Amsterdam – een rood bolwerk, dus zéér multicultureel – wonen 212 verschillende culturen en nationaliteiten.
    En die moeten allemaal hun eigen identiteit kunnen behouden zodat analfabetisme geen nadeel meer hoeft te zijn maar eerder een voordeel.
    De ‘edele wilde’ die in vroegere tijden door missionarissen werd bekeerd en door lieftallige nonnen de kunst van lezen en schrijven werd bijgebracht moet nu zoveel mogelijk in eigen waarde worden gelaten. De Verzorginsstaat zorgt voor een woning, inboedel, uitkeringen en toeslagen en aan het einde van de rit wacht de subsidiebuidel voor eventuele calamiteiten.

    De voortdurende instroom van nieuwe importbruiden, asielzoekers en andere economische vluchtelingen zorgen voor onoplosbare integratieproblemen. “Het is dweilen met de kraan open!” riep zelfs Eberhard van der Laan vertwijfeld uit in een spaarzaam helder moment.
    Iedere prikkel ontbreekt voor deze ‘kennismigranten’ om de Nederlandse taal te leren en al op zeer jonge leeftijd krijgt men kinderen om zodoende buiten het arbeidsproces te blijven en een beroep te doen op de kindertoeslag.

    Sollicitatieplicht wordt ontlopen door zich verdienstelijk te maken in b.v. de kinderopvang, buurthuiswerk en andere zwaar gesubsidieerde projecten. Professionele krachten zijn niet te krijgen, want die hebben al jaren geleden de conclusie getrokken dat hier geen eer te behalen is wegens misverstanden met de ouders, die uiterst wantrouwig staan jegens onze vrije Westerse samenleving. Taalproblemen, cultuurproblemen en uiteraard de nodige religieuze obstakels zorgen voor een klimaat van onbegrip en uiteindelijk zelfs agressie.

    De PVDA is een partij die nog steeds uiterst hardnekkig de jaren 70 politiek hanteert; een maakbare samenleving waar men uiterst naief rekent op het goede in de mens.
    De PVV en zijn aanhang zijn echter realisten. Die een inhaalslag eisen op het gebied van de integratie, dus een stop op verdere immigratie van kansloze geluksbeproevers van waar ook ter wereld.

    Like

  3. En stel je voor dat de kinderleidsters ook nog vaak kopvodden dragen. Want dat is zo. Tenminste in 020.
    Onze roomblanke kindjes doen bij de kinderovang hun eerste trauma’s op en worden verwarde bedplassertjes.

    Like

  4. @Maci,

    Laten we niet vergeten dat voor de multicultiheilstaat de
    kindjes een paar traumaatjes meer of minder er wel voor
    over zullen hebben.
    Per slot van rekening hebben zij later het profijt van de
    linkse drammerij.
    En geheel volgens het alom beproefde PvdA-recept laat
    de roomblanke schoudertjes de zwaarste lasten dragen.

    Like

    • Lebuïnus, je zit niet meer op een berg heb ik begrepen, maar wel ver weg van 031. Complimenten, hoewel complimentendag geweest is, dat je wat 031 betreft zo bij de tijd bent en de NL humor niet vergeet.
      Groet van Maci.

      Like

  5. De traditionele media hebben er nog altijd een handje van de probleemveroorzakers niet bij de naam te noemen. Medewerkers in de kinderopvang die geen Nederlands spreken, tja waar zouden die nou vandaan komen. Uit Urk, Volendam? Het schijnt dat in Friesland niet iedereen ABN spreekt. Dat zal het zijn, het zijn allemaal Friezen!

    Vandaag las ik een berichtje in Trouw: familie richt grote ravage aan in ziekenhuis, omdat de familie van 25 (!) man niet om een overledene mocht rouwen in de OK. Ik kreeg een vermoeden van de nationaliteit / etniciteit van die familie en ging het even na op het iets minder politiek correctie Elsevier. Jawel, Turken. Nou ja, het hadden ook Marokkanen kunnen zijn natuurlijk. Toen ik las dat het ziekenhuis geen aangifte had gedaan en er gelukkig ‘geen stijgende lijn zit in dit soort incidenten’ was ik weer helemaal gerustgesteld. Nederland is nog altijd even tolerant als altijd.

    Like

  6. Om het nog erger te maken: de linkschmensch heeft ook besloten dat iedere school een “brede” school moet worden zodat de kinderen er de hele dag zitten.
    Met hetzelfde resultaat: lang niet iedere leidster spreekt normaal Nederlands, dus worden de kinderen deels grootgebracht met kromtaal.
    Bij de weg: als toppunt besloot men in de witste wijk van Rotterdam de peuterspeelzalen te sluiten als er niet genoeg zwarte kindertjes opzaten.
    Ik verzin deze onzin niet. Zo is de linkschmensch.
    Onderwijs en politiek = waanzin.

    Like

  7. Eerlijkheidshalve wil ik er toch wel even de aandacht op vestigen dat ook van de autochtone leerkrachten en “studenten” van de pedagogische “academie” slechts een klein deel tot foutloos spellen in staat blijkt. Als je een goede beheersing in woord en geschrift van hat Nederlands, en ook nog goed kunnen hoofdrekenen, als eis gaat stellen, houd je in dit lutsersland zowat geen onderwijzer meer over.

    Like

  8. @ Bacon and Eggs.
    Je mag die nick “straks”? niet meer voeren. En waarom niet?
    Kijk naar de laatste vijf letters en maak er één woord van.

    Foutloos spellen. Grammatica.
    Dat gebeurt ook bij vele reaguurders. Wat vindT jij er van. Ik vindT dat ook, maar door snel tikken en “enteren” zonder nog eens de tekst te hebben doorgenomen sluipen (ongewild) foutjes in de teksten.

    Kijk maar naar je eigen tekst. :o)
    hat ipv het.
    Het zij je vergeven. Voor de rest ziet d(j)e tekst er verzorgd uit.

    Uidrukkingsvaardigheid.
    Mijn Franse familie verbaast zich er al heel lang over waarom er hier geen scholing is in taalbeheersing/uitdrukkingsvaardigheid (in woord en den geschrifte).

    Als klap op de vuurpijl “die” W.A.v.O te DH past voortdurend het ergerlijke eeeh toe in zijn “betogen”.
    Dat moet ik hen dan wel nageven Nehabat A en Ahmed A drukken zich veel beter uit.

    Like

  9. @ Beste Ouwe Knoest,
    U heeft, in zekere zin, groot gelijk wat de grammatica van de Nederlandse taal aangaat, doch: “Wiens fout is dit ?”…toch wel van een handjevol onnozelaars die denken dat ZIJ het warm water uitgevonden hebben.

    In mijn “schooljaren” schreef men nog: “hooge boomen die groeiden in bosschen langs rivierjes waar groote dikke visschen in zwommen”…de zogenaamde “oude spelling”…
    Opeens was dat allemaal fout, die sch én de dubbele klinkers in open lettergrepen moesten verdwijnen …..de “nieuwe” spelling.
    Dan kwam de zogenaamde “vernieuwde” spelling…om, wat later, over te gaan naar de “voorkeurspelling”: men schreef de teksten volgens men het zèlf uitsprak, zodanig dat (toch in Vlaanderen) als een Westvlaming een brief schreef naar een Antwerpenaar (of Limburger)…
    elkaar niet meer begreep !!! (en de afstand slechts +- 100 km was)
    Vervolgens zijn er talloze boekjes verschenen met nieuwe spelingregels.
    “Zum tol werden” zouden de moffen zeggen…..Het zijn dus wél die zogenaamde “wijzen” die héél onze taal naar de filistijnen geholpen hebben…..doch, niet getreurd, ondanks enkele onbelangrijke schrijffouten, is het voornaamste van een taal er nog steeds: WE BEGRIJPEN ELKAAR NOG.

    Like

  10. @ Ouwe Knoest”

    Mijn welgemeende excuses voor de tikfuot (grapje)!

    Misschien moet ik overwegen, mijn nick te veranderen in “Baconwflyingspaghettimonster”?

    Verder hebt U natuurlijk volkomen gelijk. Scholing in schriftelijke (vooral) en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid lijkt te zijn afgeschaft. In mijn gymtijd moesten we nog boekbesprekingen schrijven en spreekbeurten houden, maar aangezien ook de beoordelaars daarvan, de leraren, nog nauwelijks de Nederlandse taal beheersen, is de zin van dat soort oefeningen ook wel verdwenen. En bovendien, wie leest er nog de boeken die wij moesten bespreken? Van Schendel is vervangen door Kuifje (of erger, vrees ik wel).

    Ter illustratie van de teloorgang: onlangs zag ik een schrijfsel van een “student” aan een pedagogische “academie” die meldde dat hij “bezine”had getankt.

    Hoeveel droeviger kan het nog? En dat moet dan onze kinderen onderwijzen.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s