AH wil beesies terug…

Waarde lezers,

De Zomerhitte houdt nog wel even aan, we willen de bloeddruk laag houden, dus even een nix-aan-de-hand-stukkie.
Albert Hein wil na het WK de beesies terug… U weet wel, die irritante rood-wit-blauwe insecten van pluche die u ontvangt bij iedere 15 € aan boodschappen. AH heeft een uitstekende tweede bestemming gevonden voor deze rupsen op ijzerdraad; men stuurt ze naar de ontwikkelingslanden, naar zielige Negerkindjes. Dat is prima, maar ik lever die krengen alleen in bij iedere 15 € aan boodschappen. Het is best mogelijk dat ik slechts 14,95 moet afrekenen. Ik hou dan mijn poot stijf en loop lachend de winkel uit. Haha, jammer voor je.

Wat is dat toch. Waarom willen mensen hun afval zo graag in Afrika dumpen? Eerst loost men gif, afkomstig van de Probo Koala en nu wil de AH deze overtollige WK-gadgets boven Afrika dumpen. Ja, zo kom je ook van je afval af.
Een hongerig kindje spot een hulpkonvooi, rent erop af, verwacht een zak graan, maar nee hoor, er rollen allerlei campingkleurige rupsen uit de viertonner. Dan ben je mooi in de aap gelogeerd. Daar sta je dan met je goeie gedrag.

Misschien worden die dingen wel boven Sri Lanka gedropt. Wie weet zijn ze daar wel gemaakt door… diezelfde arme kindertjes. Die denken natuurlijk dat wij Nederlanders niet tevreden waren met hun geleverde beesies. Daar hebben ze twaalf uur per dag aan gewerkt zeg!
Of dan toch maar boven Afrika. Misschien denkt de plaatselijke bevolking wel dat ze echt zijn. Dat het echte rupsen zijn, want die eet men daar gewoon. En als zo’n ding naderhand weer via de natuurlijke weg het lichaam moet verlaten… Ik weet het niet. Ik zou het niet doen. De medicijnman is immers 150 km lopen en met zo’n beesie in je achterste… Gaat problemen geven.

In Brazilië leven toch ook een hoop arme kindertjes? Stuur ze dan daar heen!  Kijk, deze wollige vriendjes komen uit Holland. Je weet wel, dat land dat jullie elftal naar huis gestuurd heeft.
Nee, dat is flauw en helemaal niet leuk.

Ik volg een dame op Twitter. Haar naam is Elize. Met toestemming mocht ik haar foto plaatsen. U mag kiezen; wordt het Afrika of wordt het deze bestemming:

Bedenk goed wat u met uw laatste beesie doet!

19 gedachtes over “AH wil beesies terug…

  1. Wat men met het laatste beesie kan doen, is toch duidelijk op de foto: men deponeert het voorzichtig in de tussenspleet van een weelderige boezem, en maakt van de gelegenheid gebruik, om zachtjes een “streeltje” te geven. (misschien vindt die dame het dan zo verlokkelijk, dat ….er làter een prettig vervolg aan gebreid wordt.) {;-D)

    Like

  2. Vandaag worden bij de Vrijspreker.nl Joris Demmink en andere justitie vunzen in het zonnetje gezet. Niet dat daar nieuws wordt gebracht dat lezers van KokkenluiderOnline niet reeds bekend is, maar wel opmerkelijk voor zo’n keurige site om aan die smeerlappen aandacht aan te besteden.
    Nieuw voor mij was wel de rol die sharia-Donner vanwege zijn criminele zoon hierbij zou spelen.

    Like

  3. Ik juich zulke acties alleen maar toe. We moeten immers ook aan onze “medemens” denken die het minder goed hebben dan wij.

    Of deze kinderen ook maar iets van lol aan dit beesie zullen beleven betwijffel ik.

    Daarom blijft dit beesie veilig bij mij en “de dames”.

    Like

  4. Wat een leuk en grappig idee van Appie, als de beessies
    naar de derde wereldlanden worden gezonden, doe er
    dan ook een pakje condooms bij.
    Dan kunnen de kleintjes vast oefenen om een geboortenexplosie
    te voorkomen.

    Like

  5. Het is voor de tweede keer dat ik lees (Artikel 7) dat de Haagse wethouder Marnix Norder zich zorgen maakt om de integratie van Polen en andere Oost-Europeanen.
    Een jaar of zo geleden was er op zijn initiatief een conclaaf tussen een aantal grote steden over hetzelfde onderwerp.
    Is Norder bang dat de Polen c.s. een bedreiging zijn voor zijn islamvriendjes?, dat de Polen zijn islamvriendjes op een dag de tent uitwerken?
    Norder: “we moeten leren wat mis is gegaan bij de vestiging van Turken en Marokkanen”. Fijn om dat nou eens uit onverdachte hoek te horen.

    Like

  6. BP
    De “zorgen” van de Haagse PvdA-wethouder Marnix Norder dateren van december 2007, dus niet van “een jaar of zo geleden”. Er speelde toen kennelijk weer eens een (generaal) pardon, naar aanleiding waarvan ik bij Elsevier het volgende opmerkte:
    Waarom is de jongste “aanwinst” van overwegend islamitische asielzoekers een probleem, waarvoor “de gemeente Den Haag zich altijd sterk heeft gemaakt”, en waarom zijn de Europese Polen een probleem dat deze week tot “crisisberaad” aanleiding gaf?
    Kan het zijn dat de Polen als toekomstig stemvee voor zijn PvdA minder interessant zijn dan de door zijn partij bewierookte en met onze belastingcenten disproportioneel gesubsidieerde moslimpopulatie?
    ——
    Een reactie van vóór mijn bekering tot het BP-blog.

    Like

  7. Hahaha, de bestemming op de pica natuurlijk! Rare aktie van AH, ik verdenk ze er van dat ze het liefst nog het modewoord ‘duurzaam’ eraan hadden vastgeplakt. Niet weggooien, maar er zielige kinderen elders in de wereld blij mee maken. Maar dat was niet te verkopen: laat die rommel om te beginnen dan niet maken, zou het terechte verwijt zijn. En inderdaad, mocht het onverhoopt een succes worden, door allerlei sukkels die de rommel ook weer terug gaan brengen, hoe gaan zij dit organiseren? Ik ben benieuwd naar een bericht over volgeladen boten en vliegtuigen. Dat zal niet komen denk ik zo.
    AH kan het beter dichter bij huis houden en eerst die bordjes: ‘staat u met 3 in een rij, wij openen er een kassa bij’ verwijderen. Dit gebeurt namelijk nooit.

    Like

  8. Beste Blogbaas,
    Voor de zooooveelste keer, een off-topicberichtje: Volgens “de druivelaar”n een Vlaamse (dagelijkse)-scheurkalender, is het vandaag, 4 juli de naamfeestdag van Babette.
    Wil je jouw lieve meid felictiteren (en liefst ook eens extra-verwennen) vanwege die ouwe Fikken uit Zeebrugge?
    Hartelijke dank bij voorbaat.
    Fikken

    Like

  9. Ik vind het belachelijk dat AH die beesies terug wil. Zelf behoor ik bij een vrijwilligers groep, die voor kinderen IN NEDERLAND b.v voedselbank, zorginstellingen, gehandicapten e.d. de actie spulletjes inzamel om dit dan aan de kinderen te geven. We hebben AH benaderd om aan beesies te komen, maar alles was op. Nu gaan ze voor veel geld de dingen terug halen ( want er moeten toch mensen zijn die de dingen in ontvangst nemen en verzend klaar maken voor waar dan ook ) Dat is pas goed op de kleintjes letten. AH gunt kennelijk kinderen in eigen land niets. Maar goed met deze actie halen ze de krant en dat scheelt weer advertentie kosten.

    Like

    • Hallo Lieve Henny,
      Wat fijn dat ik je weer gevonden heb( vraag niet hoe)
      Ik heb u afgelopen maanden een aantal keren voetbal plaatjes van AH gestuurt. Ik was echter u e-mail kwijt. Heeft u nog interesse in wat voetbal plaatjes voor de sinterklaas, ik heb er nog een stuk of 35 gevonden. Stuur me even u adres via de mail dan zorg ik dat u ze nog voor sinterklaas hebt. Ik hoor het wel. Met vriendelijke groeten Lilian Douben uit limburg
      hm.douben@home.nl

      Like

Geef een reactie

