Gapinge, hier wie kum!

Waarde lezers,

Nog een weekje thuis en daarna gaan we er een week van tussen. Even naar het platteland van Zeeland. Gapinge, om precies te zijn. Alleen al de reis erheen wordt een heuse uitdaging; we moeten eerst naar de bushalte lopen, dan met de bus naar ’t station, dan met de trein naar Middelburg, van Middelburg met de bus naar Serooskerke en van daaruit pakken we een taxi naar de Camping… Maar dan heb je ook wat. Je staat in een godvergeten gebied waar je u tegen zegt. Kompleet afgesloten van wat voor beschaving dan ook, zijn we dan uiteindelijk aangekomen in Gapinge. Een durpie van slechts 512 inwoners. (telling: 1 jan. 2010)
Wij kamperen gewoon bij een boerenfamilie op een boerencamping. De buren bestaan uit wat loslopend vee en anderhalve tentbewoner. Je hebt er verder nix, weet je. Waar je ook kijkt; grasland, koeien en andere boerderijdieren. Kortom; onthaasten.

Onze luxe stacaravan is gelukkig voorzien van stromend water en een eigen toiletpot. Daar zal de lokale bevolking wel jaloers op zijn. Die moeten nog naar buiten voor een plassie. Om over een dagelijkse douchebeurt nog maar te zwijgen. Wij kunnen wel dagelijks douchen. Wij wel. Wij komen van ver, dus de klant is koning.
Maar we zijn er nog niet. Vanwege het feit dat wij geen auto hebben, reizen wij met het OV. We zullen twee koffers, een rugtas, een bjoetiekees, allerlei losse rotzooi en een kind van zeven moeten meezeulen.
Ik denk dat als we aankomen, we een week moeten bijkomen. En dan is de fakansie alweer voorbij. Ja, zo gaat dat.

U dacht dat in het gehucht Gapinge een winkel was? Haha! Get real! Natuurlijk niet. Je hebt er geen fuck, weet je. Helemaal niets. Voor wat flessies bier moet je naar de *hatsjoe* ‘grote stad’. Serooskerke of Veere bijvoorbeeld… Ahum!
Het valt overigens nog mee dat wij nog terecht kunnen op deze boerencamping. Men was eerder van plan om in het durpie Gapinge een telefooncel te plaatsen. Dan is er meteen 93% oppervlakte van de kaart geveegd. Zo klein is dat dorp. Je kan er ook alleen maar met kleingeld betalen. Niet dat we groot geld hadden, maar toch…

Mijn ‘collega’s’ gaan naar levensgevaarlijke diarree-opwekkende locatie’s aan de Turkse Costa. Liever zij dan ik. Ik heb genoeg verhalen gehoord. Die irritante Russen stelen je handdoek en je vriendin denkt dat ze zwanger is, want ze moet elke dag kotsen. Nee, poffertje, jij wilde naar Turkije, dan zal je kotsen ook. Zo gaat dat hier. Doe gewoon gezellig mee. Of je kotst, of je hebt diarree. Gedraag je nu eens als een echte toerist, wil je.

In Gapinge heb je daar geen last van. Het enige wat je daar op kan lopen, is mond en klauwzeer. Nou en. Of blauwtong. Ook leuk. Denken ze allemaal dat je een slush puppy hebt gegeten.
Maar ook dát is niet in Gaaaap…. inge verkrijgbaar.

Morgen weer een ‘normaal’ verhaal.

22 gedachtes over “Gapinge, hier wie kum!

  1. Boilingponts, Een hele fijne vacantie, heb ik vroeger ook gedaan maar dan bij de boer en boerin in de boerderij en die kookte ook nog voor ons ,heerlijk

    Like

  2. BP
    Fijne vakantiedagen met je gezin.
    Als de burgemeester van Gapinge policor PvdA is, kan je niets gebeuren; als er zo’n PVV-eikel zit met niets dan ellende, zoek je heil dan elders of laat je vrouw thuis.

    Like

  3. Waauw, een vakantie op Walcheren…héérlijk. Zelf had ik een schoonzus & zwager die in Kattendijke woonden. Dààr was ook niks, voor een biertje moest men bij de kapper/annex kolenhandelaar zijn. Af-en-toe kwam er een bus met allerlei kruidenierswaren, en op zaterdag was er een “kindernamiddag” door één (1 !) man die de kinderen trachtte te vermaken met spelletjes en goocheltrucjes… de kinderen moesten zelf wel hun bierbak meebrengen bij gebrek aan zitmogelijkheden..
    Compleet “ouderwets”, maar toch aandoenlijk wegens hun simpelheid.
    Maar… het oogsten van “paardenhoeven” (wilde oesters) uit de oosterschelde, én een volle (vuilnis)zak kreukels maakte de uitstap het beleven waard.
    (daaaagenlang hebben we toen nadien gekookte kreukels “uitgepeld” met een naald {:-D)

    Like

    • Há! Katt’ndieke! Daar heeft het gros van de wereldbevolking óók nog nooit van gehoord! Maar die krukels(ja,ja, KRUKELS, ofwel alikruiken, maar dus géén kreukels!), daar moest/moet ik niks van hebben hoor. Zelf al ben ik een geboren en getogen Zeeuwsche. Met de Pasen was het overigens traditie om die op krentenbrood te eten! Met de hele familie gingen we die dan rapen aan de zeedijk en dan kookten we die in een pannetje zeewater op een houtvuurtje. Aááááh, jeugdsentiment!

      Like

  4. Ik wens jullie een heerlijke vakantie in het fantastische Zeeland! Hopelijk gaat de laptop wel mee en is er in dat godvergeten oord een internet verbinding :-), want het genieten van je dagelijkse columns is voor mij vakantie!

    Like

    • Internetverbinding? In Gápinge? Wat denkt u zelf? Die laptop, die overigens van mij is, die blijft mooi thuus! Dus mijn wederhelft kan kiezen, bloggen op zijn foon(áls hij daar überhaupt bereik heeft) of hij zal Zeeuwsch stad en lande moeten af fietsen voor een internetcafé of bieb. En weet je wat? Hij is er nog gek genoeg voor óók, dus me dunkt dat je het heus niet een week zonder zijn ge-azijnpis hoeft te doen… Satisfied?

      Like

  5. Familie PB, Fijne dagen toegewenst en neem wat mooie
    photo´s van Gapinge voordat het wordt ontsiert door
    een moskee, een, zoniet twee.

    Like

  6. At Tassie,

    Deze keer een volle week niet bloggen, schat! Heb jij dat trouwens in onze 5 jarige relatie wel es meegemaakt? Volgens mij niet!

    At Lebuïnus,

    Die foto’s komen er zeker! Veel natuurfoto’s, voorspel ik.

    Like

  7. @Tassie
    Ge-azijnpis?
    Wat respect, hé, voor onze blogger die van heinde en verre komende nooddruftigen dagelijks verkwikt met zijn vertroostende (en opruiende?) pennenvruchten.
    Maar gezien BP’s laatste reactie van 14.46 uur, zweeft hij nog tussen hemel en aarde ergens tussen Dordrecht en Gapinge.

    Like

    • Voordat hij die *hoest* “vertroostende (en opruiende) pennevruchten heeft neergeplempt gaat er eerst heel wat dramatiek aan vooraf hoor! Beven, huilen, slapeloze nachten van al die kommer en kwel in ons immer zonnige Lolland. Middels een weekje Gááápinge proberen wij zijn gesteldheid wat tot rust te brengen. In de hoop dat we de Seroxat, Valium, Prozac en Tryptizol wat af kunnen bouwen…

      Like

  8. BP,
    ik wens jullie een geheel rustgevende vakantie in het mij totaal onbekende Gapinge.
    Zoals ik je verhaal lees verheugen jullie je er erg op, dus komt dat allemaal goed.
    Ik lees echter niets over een zwembad op de camping waar Babette zich kan vermaken. Vergeten om te vermelden?
    Een prettige week toegewenst!

    Like

  9. Gapinge, daar was ik laatst nog om Infobomb’s uit te delen. Misschien kom ik volgende week nog eens langs… met een megafoon! 🙂 Ben je ook al in Buttinge geweest? En niet stiekem paddo’s eten in het bos, dat mag niet van Ab Klink.

    Like

  10. Een beetje laat, maar ik was een paar dagen internetloos. Ook door mij een fijne vakantie gewenst. Hopen dat het weer zo blijft en dat niet de zondvloed losbarst. Je weet het nooit in 0031.

    Like

Geef een reactie

