Linda Voortman op Twitter.

Landgenoten/Vlamingen,

Maak kennis met Linda Voortman. Een kersverse parlementariër van Groenlinks. Deze tante is net van haar jeugdpuistjes af en is sinds 9 juni kamerlid. En heeft nu al een rel veroorzaakt. Linda heeft namelijk een twitter-account en ze schreef gister: K*tprocedurevergaderingen!
En hopla, prompt sta je in de Telegraaf. Welkom in de wereld die Twitter heet, meid! Je moet nog een hoop leren. Je krijgt een riant salaris – meer info hier – maar middels deze uitspraak kom je over als een zeer ongemotiveerd schreeuwertje die de verkeerde beroepskeuze heeft gemaakt. Nu moet je iemand die voor Groenlinks gekozen heeft, sowieso niet serieus nemen, maar dit terzijde.

Maar goed, zo erg is het nu ook weer niet. Groenlinks heeft namelijk kwalijkere zaken in de gelederen. Het systematisch negeren van de Anti-Kraakwet in de grote steden bijvoorbeeld. Amsterdam: geen prioriteit. Leiden: ‘terughoudend met uitvoering wet’. Groningen: geen prioriteit. De Groenlinkse wethouder Karin Dekker geeft als argument; ‘Er zijn een heleboel wetten die we niet dagelijks effectief handhaven.’ Lekker makkelijk. Gooi een wet die niet zo lekker uitkomt maar in de onderste la. Hoor je nooit meer wat van. We gaan natuurlijk niet in ons eigen vlees snijden.

Vanaf 1 oktober a.s. is kraken bij wet verboden, maar Groenlinks plaatst zich – hoe arrogant – boven de wet. Misschien moeten wij burgers dat ook maar eens gaan doen. Gewoon bepaalde wetten niet opvolgen.
Maar niet alleen Groenlinks weigert de Anti-Kraakwet na te leven, zowat de hele Linxe Kerk slaat deze nieuwe wet in de wind. Het is immers het stemvee en die moet je niet al te veel in de weg lopen. Laat ze maar andermans eigendommen slopen en strippen, zolang wij de broodnodige stemmen maar binnenhalen.

Ik heb ene F. Halsema al veelvuldig, via Twitter, de volgende zeer eenvoudige vraag gesteld: ‘Waarom negeert Groenlinks de Anti-Kraakwet?’ Geen antwoord natuurlijk. Vandaag heb ik haar laten weten dat ik Groenlinks een criminele organisatie vind. Mag ik dat vinden? Ja, dat mag en als ik dit soort berichten blijf sturen, zal ze me uiteindelijk blocken, zodat ik haar geen berichten meer kan sturen. Mevrouw kan namelijk niet tegen kritiek.

Nog één keer: Bestuurders die moedwillig de Anti-Kraakwet negeren, dienen uit hun ambt gezet te worden en vervolging zou op z’n plaats zijn.

NOOIT MEER LINKS!


online adverteren www.m4n.nl

9 gedachtes over “Linda Voortman op Twitter.

  1. BP
    Vandaag heb ik haar laten weten dat ik Groenlinks een criminele organisatie vindt.

    Nou dat vinD ik ook hoor! Ben het met je eens.

    OK.

    Gr aan B*****e

    Like

  2. Nu je het zegt: het valt mij ook op dat kraakpanden nog steeds worden gedoogd. Ik woon in een PvdA bolwerk en daar is een prachtig monumentaal gebouw pal voor het station (je kunt het niet missen!) bezet door een roedel ongewassen hippies met dreadlocks die alle ramen hebben dichtgetimmerd, de muren van boven tot beneden hebben ondergekliederd met graffity (de stereotype anarchisme-symbolen en teksten als “Kraken gaat door!”), overal vieze vodden hebben neergehangen die protestvlaggen of spandoeken moeten voorstellen en uiteraard de gebruikelijke vernielingen hebben aangericht in het gebouw zelf.

    Het is duidelijk zichtbaar dat ze er zijn, het staat zelfs met koeienletters op de muren gekalkt dat ze er zijn, de hele stad weet het, het heeft zelfs in de krant gestaan en die krakers zijn op zo’n duidelijk provocerende wijze aanwezig in dat gebouw dat je het eigenlijk niet eens KUNT negeren, maar toch weet dat zwakke gemeentebestuur zogenaamd van niets. Wat zullen die langharige, naar hasj en wierook riekende debielen lachen zeg!

    Afgezien van het feit dat kraken (terecht!) illegaal is, is het ook nog eens volstrekt overbodig omdat je ook wel op de normale manier een woning kunt krijgen. Mensen die kraken doen dat dus alleen maar omdat het zo lekker goedkoop is om andermans gebouw in te pikken en natuurlijk om gezellig met zijn allen de autoriteiten uit te dagen en zo te laten zien wat een stoere, idealistische rooie rakker je wel niet bent. Waar blijft verdorie dat ME-peloton met traangas en gummiknuppels om die gasten wat orde, tucht en discipline bij te brengen?

    Like

  3. Ik zal vanaf vandaag dagelijks dezelfde vraag stellen aan Halsema via twitter.
    ‘Waarom negeert Groenlinks de Anti-Kraakwet?’

    Ik stel voor dat iedereen dat gaat doen.

    Like

  4. @Lebuïnus
    “GeenNieuws” brengt inderdaad geen nieuws, maar brengt nu eens in een bondig opstel waar Micha Kat op Klokkenluideronline, Ton Biesemaat e.a. al jaren mee bezig zijn.
    Maar iedere keer als ik over die koninklijke beerput lees, sta ik versteld hoe dit landje geregeerd wordt.
    Wat mij overtuigt van de juistheid van die berichten is het blokkeren van de rechtsingang t.a.v.Demmink, het uitblijven van smaadprocessen en de talrijke lieden die teveel wisten en onder verdachte omstandigheden aan hun einde kwamen.

    Like

Geef een reactie

