De bunkers van Burgh-Haamstede.

Waarde lezers,

Morgen weer een verhaal, maar niet voordat u mijn foto’s van zondag gezien heeft.
Dit zijn dus de bunkers die de volgelingen van de Linxe Kerk permanent voor het gelaat hebben…

Alle foto’s heb ik gewoon geschoten met mijn mobiele telefoon en zijn aanklikbaar. Na de ‘lees verder’ nog negen foto’s.



De volgende foto kan als schokkend ervaren worden….

Tot morgen! 😉

6 gedachtes over “De bunkers van Burgh-Haamstede.

  1. Ahaa… ben jij ook liefhebber van bunkers, er is ook één van jouw regelmatige reageerders (Jager, als ik mij niet vergis) een groot amateur.
    Enkele maanden geleden heb ik hem een tip gegeven om eens naar Vlaanderen af te zakken om nog een (klein) stuk van de Atlantic-wall te bezoeken in het domein: Walraverszijde.
    Het ligt aan de kust, juist voorbij Oostende.
    Met een bezoekje (in het domein zèlf)ben je, minstens, een halve dag zoet.
    De site is nog (bijna) in oorspronkelijke staat want het was persoonlijk eigendom van Prins Karel, de broer van Leopold ll en oom van onze tegenwoordige schuddebol Albert ll.

    Like

  2. Voor mij zijn bunkers erg creepy , gloomy of gewoon “eng”, in het NL landschap en voor mij geen uitje.

    Als kind waren er veel bunkers in mijn woonomgeving, m.n. op de voormalige ringdijk in 020. Bunkers waren besmet in en door de oorlog en al direct na WO2 voor de mensen die er mee geconfronteerd werden.
    Die bunkers werden na de oorlog niet opgeruimd , omdat dat dat te veel geld zou kosten, dus echt niet omdat men toen dacht laten wij er een monument van maken.
    De bunkers die er nu nog zijn in NL, zijn griezeliger geworden , door wat NA WO2 in deze bunkers heeft plaatsgevonden.
    Getver , al die pis -en poeplucht, stank, vandalisme en graffiti, heeft niets te maken met de bunker zoals die bedoeld was door de bezetter,, of als verheffing voor het naoorlogse tuig dat zijn vuil daar op de muren spuit.

    Trouwens er zijn zelfs in het duingebied van NH vakantiehuisjes gemaakt van bunkers. Dus bunkers hebben niet altijd en overal dezelfde gevoelswaarde.

    Like

  3. @ Lieve Maci,
    Nu, na 65 jaar is het normaal dat ze stinken, doch… in de eerste 10 jaar na de oorlog waren die nog netjes hoor: Het waren uitstekende liefdesnestjes voor de jonge knullen/deernen.
    Toen waren wij nog zo stom om iedere maand te biechten te gaan; en… ooitmoedig toe te geven dat we “vuile manieren” gepleegd hadden iin die bunkers.
    Het is door de samenloop van de klachten vanuit de Katholieke Kerk, EN de nakende wereldtentoonstelling in Brussel (1958) dat men àlle bunkers van de “Atlantic-wall” deden ontploffen langs de Vlaamse kust, BEHALVE… het Domein Raversijde omdat dit privé-grond was .
    Had ik tegenwoordig nog de hoeveelheid “zaad” dat ik toen in die bunkers verschoten heb, dan zou hier een uiterst gelukkig man zitten.

    Like

    • O jij “vieze “Fikken, nu weet ik waarom ik bunkers gevoelsmatig als zo ranzig ervaar. Van biechten weet ik niets, want niet RK. Maar ik kan me voorstellen dat er veel zondebesef in deze bunkers rondwaart. Ha, ha.
      Groet van Maci

      Like

Geef een reactie

