Kinderarbeid in Rotterdam.

Waarde lezers,

Ik stuitte afgelopen week op een wel heel ziek bericht. Ik neem u even mee naar Rotterdam. Vanwege forse bezuinigingen die deze stad moet doorvoeren, zal de huishoudelijke hulp bij zieken en gehandicapten wat minder vaak over de vloer komen. De Rotterdamse wethouder Jantine Kriens (PvdA) heeft hier inmiddels een oplossing voor. Zieken en gehandicapten kunnen hun kinderen inzetten als hulp in de huishouding! Volgens Kriens – kijk naar haar ogen, kil en star – vindt dat kinderen vanaf vijf jaar best kunnen afwassen, opruimen, tafel dekken, een boodschap doen en kleding in de was gooien… Dit Linxmensch is werkelijk geschift!

Deze troela neemt de naam van haar partij wel erg letterlijk. Partij v/d Kinderarbeid. Het zijn ook dit soort figuren die hun afschuw uitspreken over het feit dat arme kindertjes in India de hele dag bakstenen moeten verpulveren met een klauwhamer.
Dat Kriens zelf Rotterdamse kleuters aan het werk zet, doet even niet ter zake. Ze moet wel, want de gemeente Rotterdam heeft steeds minder geld te besteden. Althans, zo redeneert ze.
Maar hoe zit het met kinderloze zieken en gehandicapten? Het zou wel fideel zijn om deze kinderlozen ook een huisslaafje aan te bieden. Uit Marokko of aanpalende gebieden bijvoorbeeld. Wat zegt u? Dat gebeurt al?

Even zonder gekheid, kinderen horen buiten te spelen en niet achter het aanrecht. Patricia Paay heeft ook een persoonlijke mantelzorger toegewezen gekregen, maar die maakt misbruik van de situatie door een relatie met hem aan te knopen. Maar dat is een andere discussie.
Deze mevrouw Kriens heeft teveel naar de draaiende trommel van een wasmachine gekeken en doet nu rare praat.
Als ze zo begaan is met zieken en gehandicapten, moest ze zelf maar eens een handje gaan helpen.


online adverteren www.m4n.nl

 

3 gedachtes over “Kinderarbeid in Rotterdam.

  1. De foutmensch Kriens. Van haar kun je alles verwachten. Communist in hart en nieren en zo weg gelopen uit de tractorenfabriek `de Rode Ster`. Kampioen haatzaaien. Zij was die schoolkinderen uitlegde dat als Leefbaar Rotterdam het voor het zeggen krijgt, dan mag opa als hij op vakantie gaat naar Turkije of Zandbakkië, niet meer terug komen. Erg hoor. En totaal gelogen, maar dat doen ze allemaal bij de PvdA. Zo blijven ze op het pluche.
    Nog erger: zij gebruikte ook verstandelijk gehandicapten om Marianne van de Anker zwart te maken. Discriminatie!. Zij had deze mensen uitgelegd dat zij geen kinderen konden krijgen om Leefbaar Rotterdam dat niet goed vindt. En TV-Rijnmond deed er gewoon aan mee. Alsof een lokale politieke partij daar over gaat, daar over wil gaan. En zo iemand maken ze locoburgemeester van 010.
    Ik hoop dat de moslims op een dag beseffen wat voor mensen ze op het pluche helpen en gewoon hun eigen partij gaan oprichten.

    Like

  2. Hoezo vindt u dat kinderen vanaf vijf jaar niet kunnen afwassen, opruimen, tafel dekken, een boodschap doen en kleding in de was gooien? Dat is de normaalste zaak van de wereld. Het heet opvoeden. Kent u dat niet van uw eigen opvoeding van vroeger? Goh. Blij dat ik uw partner niet ben.

    Like

    • At Franka,

      Afgezien van het feit dat kinderen van vijf jaren niet eens boven het aanrecht uitkomen, dus afwassen geen optie is, werd ik in mijn kindertijd in de gelegenheid gesteld om lekker buiten te spelen. Sociale ontwikkeling heet dat.
      Pas jaren later werd mij geacht wat licht huishoudelijk werk te verrichten.

      U bent blij dat ik uw partner niet ben. U kent mij kennelijk persoonlijk en u suggereert dat ik geen opvoeding gehad heb. Wat een schaamteloze opmerking!

      Voorts ben ik blij dat ik UW partner niet ben. Van verdriet zou ik gaan afwassen, opruimen, tafel dekken, een boodschap doen….

      Like

Geef een reactie

