Halsema haalt haar tweeling van zwarte school.

Landgenoten, Vlamingen,

Het meest opmerkelijke nieuws van het afgelopen weekend was natuurlijk het feit dat Moeke Halsema haar weerloze kind’ren van een zwarte school haalde.

Ze zijn naar een andere buurtschool. Dat is beter voor hun welzijn. Kinderen zijn geen sociaal experiment.

Oei! Suzy & Bruno – ja, zo heten haar kinderen echt! – gaan sinds het nieuwe schooljaar naar een zogenaamde kunstmagneetschool. Volgens bronnen op twitter zou het om deze school gaan. En ik zie u al smalend lachen, vol hoon en spot. De raciste Halsema haalt haar kinderen van een zwarte school en stuurt ze naar een witte school. Ja, dat zou een mooi verhaal geweest zijn, maar helaas. De nieuwe school is ook van het kaliber ‘kleurrijk’. Wat jammer nu. Het had dit stukkie een stuk leuker gemaakt, haha!

Enfin, op de nieuwe school wordt veel aandacht besteed aan ‘creatieve vakken’. Lekker crea-bea licht getinte klasgenootjes naboetseren, of zo iets. Daarnaast is er ruimte voor dans, drama en beeldende vorming , zo lezen we op de site. Daar zijn we dan lekker klaar mee! Het is duidelijk: Deze kinderen worden klaargestoomd voor de krakers-scene. Lekker vage dingen aanleren, maak eens een dansje, boetseer eens wat en morgen gaan we afzichtelijke beeldhouwwerken bekijken in het park. Met het thema drama zijn Suzy & Bruno waarschijnlijk al bekend. Het zal immers weleens voorkomen dat deze tweeling mama op TV ziet.

Maar wat is nu de werkelijke reden waarom De Tweeling naar een andere school gestuurd is? De moeder wil daar niets over zeggen. Nu weten we allemaal dat de moeder niet echt populair was bij de andere (veelal bedoekte) moeders. Vooral die inmiddels legendarische oneliner – slinger die hoofddoek toch af! – viel in verkeerde aarde.
Het Femke was een vreemde eend in de bijt op het schoolplein. Ze werd door de vele moslimmoeders met argusogen bekeken. ‘Kijk, daar heb je ze weer, ze is tegen ons’.

Kom er maar gewoon voor uit, Femmy, de multiculturele samenleving is gigantisch mislukt en dat weet jij ook heel goed. Allerlei (voor ons vreemde) feestdagen worden uitgebreid gevierd op zo’n zwarte school en de Hollandsche Feesten verdwijnen naar de achtergrond. De mijter van de Sint staat al jaren ter discussie en ook zwarte piet is fout. Ook dat weet jij heel goed, Femke. Alleen, je kan het niet hardop zeggen.

Verder wensen wij Suzy & Bruno natuurlijk veel succes op deze knip, plak, schilder en boetseerschool.

6 gedachtes over “Halsema haalt haar tweeling van zwarte school.

  1. Wat worden er toch onnodige vakken en leerexperimenten
    aan kinderen gegeven.
    Vooral als het om Zusy & Bruno gaat, lessen als drama en
    beeldende vorming hebben deze scheten met zo´n moeder
    toch niet nodig.
    Femke treedt als geen ander in de voetsporen van Ank van der
    Moer of Loudie Nijhof, ofwel de grote DRIE.
    Zoals La Falsema de interruptiemicrofoon omarmt in een vlammend
    emotioneel gedragen betoog t.b.v. de onderdrukte medelander
    of andere zieligerds.
    Dat kan niemand beter – vergeet v/d Moer en Nijhof – Falsema is
    de prima donna assoluta.
    Neen, die twee Falsemaatje hoeven qua drama en beeldende
    vorming geen onderricht, het is die twee met de paplepel ingegeven.

    Like

  2. Ook Wouter Bos wilde en wil zijn kinderen niet op een zwarte school. Daarin is hij al jaren geleden heel duidelijk geweest.
    Het is blijkbaar een beetje aan de rechtse kritikasters zoals wij voorbij gegaan, want de informatie is als van jaren geleden. Geen link, maar mijn geheugen is mijn harde schijf en ik doe graag mee aan het terug moddergooien naar linx.

    Like

  3. hebben wij ook zo’n paar scholen waar de kinderen ènkel moeten leren als zij er zelf lust toe voelen om een uurtje les te krijgen; de rest van de dag spelen ze, of “knippen en plakken” ze.
    Meestal zijn dat kinderen “met een grote achterstand” dat natuurlijk op die scholen NOG GROTER wordt.
    Nu kan men zich afvragen WIE er een “slag van de molen” gekregen heeft: die gastjes zèlf, of de ouders die hun kinderen naar zulke scholen zenden.
    Zo ontmoette ik deze zomer ook zo’n vader… zijn hoofd was bijna helemaal ingezwachteld.
    Ik vroeg hem of hij een verkeersongeluk had meegemaakt, doch hij antwoordde: “Nee hoor, maar ik ben verleden week-end naar Sluis geweest; terwijl ik dààr toch was, nam ik de gelegenheid te baat om de molen te bezoeken.”
    “Ik had al gemerkt dat er in die molen ronde vensters waren, dus dacht ik om eens door zulk gat te kijken om het panorama te bewonderen.
    Echter wilde ik op zekerheid spelen éér ik mijn hoofd door dat gat zou steken…dus vroeg ik de molenaar hoevéél wieken een molen heeft.”
    “Vier” antwoordde de molenaar “en dus wachtte ik en begon te tellen van zodra een wiek voor het gat voorbij draaide.”
    “Een, twee, drie, vier… en hop ! ik stak mijn hoofd door dat gat”… “kwam er daar toch opeens geen vijfde aan zeker ?”
    Of hij zinnens was om zijn kinderen ook naar zulke school te zenden, vertelde hij er niet bij… maar die kans zit er dik in.

    Like

Geef een reactie

