Hij staat al fier overeind… De boom dan hè.

Waarde lezers,

Mevrouw BP kon het geduld niet meer opbrengen; onze boom staat al. Jawel, ook wij houden deze Oud-Germaanse traditie in ere. Want het waren de Germanen die op 21 december een eik in brand staken om de terugkeer van het licht te vieren. Na 21 december worden de nachten immers korter en de dagen weer langer. De Germanen spraken van een Yule boom en zij vierden de Winterzonnewende op 21 december. De boom heeft dus eigenlijk niets met Kerstmis te maken, in de eerste instantie. Ik wilde nog wat Germaanse runentekens in de stam kerven, maar dan zijn er altijd lezers die het Nazisme erbij slepen, dus dat heb ik maar achterwege gelaten.

Enfin, er zijn vandaag weer wat records gebroken. Dankzij wat sneeuwvlokjes in den lande, beleefden wij de drukste avondspits ooit… Hoezo, we staan voor lul bij landen waar ieder jaar veel meer sneeuw valt…
Ook de ANWB was vandaag volledig de weg kwijt: De ANWB dacht dat de sneeuw later vanavond uit het oosten zou komen… Tip van BP: er bestaat een hele handige site: ‘Buienradar’. Ooit van gehoord? Jezus, wat een prutsers!

Ook de NS heeft ze weer bruin gebakken:
De rookontwikkeling in een treinstel op Schiphol afgelopen vrijdag, werd veroorzaakt doordat er bladeren tussen de remmen van het voertuig waren gekomen. Die begonnen vervolgens te roken.
Ja hoor, tuurlijk. Verzin dan een goeie smoes. Dit gelooft niemand. Altijd maar weer die onschuldige bladeren de schuld geven.
Ziet u trouwens weleens bladeren op de rails liggen? Ik nooit en ik reis toch iedere dag met de trein. Hoe ik ook zoek, waar ik ook kijk, geen bladeren. Maar ondertussen gebruikt de NS te pas en te onpas bladeren als excuus voor haar dagelijks falen.
Dacht de NS nu werkelijk dat we achterlijk zijn? Wat betreft spoorwegen zijn we een derde wereld land.

9 gedachtes over “Hij staat al fier overeind… De boom dan hè.

  1. Bij ons komt eerst de Sint dan de Kerst, dus de boom moet nog even wachten. Voor mij is nu het goede nieuws dat de Zwitsers weer eens het goede voorbeeld. Criminele allochtonen rotten ze het land uit. Geen rechter die sieligen alsnog gaat ontzien, de meerderheid is er voor. Wie de boel belazerd, rooft, steelt, jat gaat wieberen. Wat een mooi land is dat toch.
    In de Pers vandaag al meteen een stukje (zelfverzonnen door de kwaliteitsjournalist) hoe een arme allochtonert nu het land uit moet omdat hij per ongeluk twee zaterdagen had zwart gewerkt. Zo zielig, zo onrechtvaardig.Zo ziek is de Pers. Gelukkig gaan Zwitsers gewoon hun gang en doen wel hun best hun kinderen een goede toekomst te geven. Met veel minder gespuis. Respect voor de Zwitsers.

    Like

  2. Geen kerst en kerstboompjes voor mij, er is werk aan de winkel!
    Want geloof het of niet: uitgerekend de PVV, de partij die het huidige minderheidskabinet eerder dit jaar aan een meerderheid heeft geholpen, geeft GEDOOGSTEUN aan plannen van de Raad van Europa om islamofobie en andere kritiek op religieuze hersenspinsels STRAFBAAR te stellen.
    Dat kan ik niet tolereren en roep hierbij iedereen op zsm in ACTIE te komen.
    Mail of schrijf ze PLAT daar in Den Haag!! Lees de open brief op:
    http://tinyurl.com/39sxo5u
    Mijn bijdrage met extra info staat daar ook, krijg ik hier tenminste geen gezeik over “spam” dat GEEN spam is.

    Like

    • At heer Deckzeijl,

      Wie zeurt hier over ‘spam’? 😉
      Het is wel zo dat u tot vier links in uw comment mag verwerken.
      Dit heb ik zo ingesteld. Meer dan vier links in een comment en uw bijdrage valt in de spambox, maar is van daaruit ook weer goed te keuren.
      Dit, om irritante spambots buiten de deur te houden!

      Like

  3. @BP: de Germanen staken geen eiken in brand maar versierden ze en lieten er hun offers achter. Het omhakken van een denneboom en deze versierd in huis zetten stamt af van deze traditie, net zoals Sinterklaas en de Kerstman zijn afgeleid van de god Wodan en Pasen nog vele gebruiken bevat van het lentefeest Ostara. Schroom overigens niet om die prachtige runen van onze voorouders te gebruiken, als lezers dat met het nazisme associëren zegt dat meer over hun gebrek aan kennis van ons erfgoed dan over jou. 😉

    Like

  4. Ow jee, ik sprak net met mijn dochter ,och arme , en die was nog niet zo ver op haar zwarte school in de Bijlmer wat betreft de kerstviering.
    Ik ben benieuwd wat zij daarover te melden heeft, want ze werkt pas net op deze school.
    Eerst Sinterklaas. Dat dan nog wel.
    De Pieten mogen niet op zwarte medelanders lijken, dus moeten duidelijk met schoensmeer zwart gemaakt zijn. Ook mogen zij geen dikke lippen hebben of met een Surinaams accent spreken.
    Ik verzin dit niet. Een zwarte( Surie) school in de Biijlmer.
    .Komen die Suries nou nooit eens over hun frustraties heen?
    Zouden zij zich beter gevoeld hebben in de binenlanden van Ghana?
    Kadootjes mogen dan weer wel.
    Surinamers, ook een paralelle cultuur in NL hoor.
    En altijd zo luidruchtig zonder inhoud.

    Like

  5. @BP: los van mijn opmerking over spam moet mij tevens van het hart dat zelfs HIER, op DEZE site, de gore gedachtekronkels van Erdogan kennelijk niemand in beweging brengen om actie te ondernemen. Van die slappe houding krijg ik echt braakneigingen.

    Like

    • At Deckzeijl,

      Erdogan? Ook ik moet aan mijn bloeddruk denken. Daarnaast zijn er hele grote zaken gaande in Europa. Denk daarbij aan de inperking van de meningsvrijheid in Europa: kritiek hebben op bijv. de islam staat sinds maandag jl. gelijk aan racisme

      Like

Geef een reactie

