Spulletje hè: Negerzaad. Je weet zelluf.

Landgenoten,

Hilariteit alom, dinsdag op twitter. Plotseling dook daar bovenstaande afbeelding op. Een 900 gram zware zak negerzaad.
Dit zwarte goud schijnt u gewoon te kunnen kopen bij het tuincentrum, maar wat moet je ermee? Ik kan me zo voorstellen dat het spulletje in verkeerde aarde kan vallen met alle gevolgen van dien.
Ik weet verder niet hoe het met u gesteld is, maar bij mij rijst de vraag; welke man met donkere huidskleur – zo te zien in bezit van een ferme joekel – heeft dit gedoneerd en bestaat er ook een negerzaadbank en kan je daar ook rood (of zoewart) staan?

Ik wilde de flauwe inkopper ‘op zwart zaad zitten’ maar achterwege laten. Het is al erg genoeg dat men dit onder deze uiterst stuitende naam verkoopt. En stel je voor dat de Zuurlinkse Elite het in de smiezen krijgt. Die slepen voor het gemak weer het complete slavernij-verhaal erbij. Hebben ze weer een stok om mee te slaan.
Kijk dat witte tuig eens, met hun katoenen Bruinhemden, wat ook al fout is, want je weet zelluf, katoen → plantages → slaven, oh, wat zijn die Nederlanders fout zeg.
En nu dit negerzaad weer. Houdt het dan nooit op? Nou nee, want eigenlijk zitten we te wachten op een flinke zak negermaanzaad. Dan kunnen we daar van die witte bolletjes mee bestrooien en wie weet kunnen visueel gehandicapten via braille daar weer een geinig verhaaltje van maken. Iedereen blij.

Lacht u er maar om. Voorlopig zit ik met een zak negerzaad in mijn maag waar ik niets mee kan. Of wellicht kunnen we het in een gerecht verwerken? Ja, we laten het kiemen om zodoende multicultureel alfalfa te kweken.

Of geef het anders aan de vogels.

17 gedachtes over “Spulletje hè: Negerzaad. Je weet zelluf.

  1. Heer BP en Bert Gitaar,

    Wat een opluchting dat het donkergetinte zaad – ben n.l.
    zeer politiek correct- knaagdierenzaad blijkt te zijn.
    Je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn, men trapt
    voor je het weet op de bekende lange tenen.
    Nu dit zaad gewoon verhandeld kan worden, pleit ik voor
    de herinvoering van de donkergetinte(neger)zoen.

    Like

  2. Geen paniek; het is allemaal volkomen politiek-correct.

    Het betreffende zaad is een lekkernij voor (vreemde?) vogels en komt uit India en Somalië. Bij acute hongersnood en andere ongemakken wil ook de edele wilde wel eens van deze zaden snoepen. Potentieverhogend en in combinatie met wat zuivere alcohol kan men tot ongehoorde prestaties komen.
    Ook als extra ingrediënt bij de Nasi Goreng wordt dit zaad wel eens gebruikt.

    Echter niet geschikt voor de witman, die moet zijn heil en gerief maar elders gaan zoeken.

    Like

  3. @Heren Bert Gitaar en Lebuinus.
    Het gaat hier volgens mij 100% zeker om maanzaad.
    Je weet wel van maanzaadbollen of maanzaadgalle typisch Joods.
    De naam “negerzaad” is net zo een benaming as “negerzoen”

    Je denk toch niet dat bij de de tuincentra zakken van 900grs. verkocht kunen worden van een echte drug?
    Maanzaad wordt gebruikt in de Joodse keuken en in
    de Oosteuropese keuken.
    Ik heb vaak maanzaadbaksels gegeten dankzij mijn Hongaarse geliefde.
    Als je maar veel maanzaad eet kan je wel een beetje “high” worden.
    UIteindelijk komt het allemaal uit de papaverbol.
    Maar we moeten niet overdijven
    Een maanzaad (Joods) bolletje kan geen kwaad.

    Like

  4. @Maci,

    Je zit er echt helemaal naast.
    Open de link. Op de foto links onder staat ook voor dieren.
    Ze verkopen wel hennepzaad in hengelwinkels. Maar dat is geloof ik als lokvoer bedoelt om de vissen de schijterij te laten krijgen waardoor ze eerder in haakjes met aas gaan happen.

    Like

    • Beste @ Bert, ik heb je link een paar keer geopend om te kijken of iik er echt helemaal naast zat, maar ik kon niet ontdekken waarom.
      Negerzaad= maanzaad. Volgens mij. Alle twee de benamingen even “äntiek”, want waarschijnlijk taal en cultuur bepaald.

      Like

    • Hennep wordt in de hengelarij gebruikt als lokvoer maar ook als aas. Het vereist heel wat kunde om de gekookte en gekiemde hennepzaden aan een klein haakje te bevestigen. Soms kom je langs de waterkant een hoog opgeschoten hennepplant tegen als resultaat van door vissers achtergelaten hennepzaad.

      Like

  5. @Maci, BP en Bart Gitaar ook de voorzitter van WBOH.

    Het zaad vliegt me om de oren, weet niet wat te geloven.
    Maaaarr, het gaat toch om de toevoeging bij het door BP
    geoffreerde zaad, namelijk “neger” zaad !
    Misschien begrijp ik het niet zo goed, maar hier zit de clou
    dacht ik.
    Dit vooral, omdat vanuit mijn Rooms Katholieke opvoeding
    immer werd gehoed om geen zaad te verspillen.

    Like

    • Ach heer @Lebuïnus , m.i. is niet elk zaad hetzelfde zaad als het om verspillen gaat.
      In deze discussie hebben wij het over negerzaad, maanzaad en als ik toch dwars moet liggen, wil ik hier nog moslimzaad aan toevoegen.
      Geschikt om elk leven om zeep te helpen
      Dus excuus als ik een beetje de weg kwijt raak..

      Like

  6. Señora Maci, U bent de weg niet kwijt.
    “Geschikt om elk leven om zeep te helpen”
    Zit dicht bij de waarheid, volgens mij.
    Om af te sluiten, even iets moois :
    Heb vanavond de Cabalgate de Reyes gezien, voorafgaand aan
    Los Reyes op 6 januari.
    Dit bij uitstek kinderfeest hier, is zo leuk om te zien.
    Al die verheugde blije kinderen, verlangend naar snoep en
    morgen misschien cadeaux.
    Zoveel onschuld in een nog niet door barbaarsheid aangetaste
    samenleving.

    Like

  7. Het Nederlands kent ook het werkwoord négeren (dus niet negéren) dat koeioneren, mishandelen en treiteren betekent.

    Lacht u er maar om. Voorlopig zit ik met een zak negerzaad in mijn maag waar ik niets mee kan. Of wellicht kunnen we het in een gerecht verwerken? Ja, we laten het kiemen om zodoende multicultureel alfalfa te kweken.
    Jôh BP het is duidelijk geen neger(zwarte)zaag, maar gewoon zaad dat jou dwars zit en dus treitert.
    Zaad dat negert = negerzaad.

    Jullie hadden het allemaal helemaal mis 🙂

    Like

    • @Ali
      OK eet noch snoept dit zaad.
      Deze “katjang” houdt het bij katjang (kacang).
      (Ken jij het boek “De Katjangs”?).

      Van kleur veschieten doet OK als hij een andere Ali tegenkomt, die heel onvriendelijk doet, en dan herkent deze Ali de vriendelijk ogende OK niet meer. Daar zijn twee redenen voor.
      1. OK wordt mata gelap (zie op Google)
      2. Ali’s ogen worden tijdelijk gesloten door goed gerichte stoten.

      Maar maak je verder maar geen zorgen om OK, die is Okay.
      Hij weet wat die eet 🙂

      Like

  8. Als je dit in je tuin plant, groeien er Afrikaantjes uit. In het vervolg dus netjes doorslikken dat zaad en ook niet vergeten alle negerzoenen plat te stampen voor ze uitkomen. 😉

    Like

  9. Negerzaad is geen maanzaad . Het komt van een geelbloeiende plant uit ethiopie Asterachtig. gezond voor vogels door hoog vetgehalte . Mijn vader liet het altijd kiemen zodat het ook nog veel vitaminen c kreeg

    Like

Geef een reactie

