Eet dit: ‘Lekker Multiculti!’

Bekijk even het middelste boek op de foto, landgenoten. Lekker Multiculti, het kookboek voor de linksmensch anno 2011. Ik wist niet dat de Linkse Kerk ook kookboeken uitbracht. Ja dus, en volgens ingewijden wordt deze propaganda tijdens de Statenverkiezingen op 2 maart gratis verstrekt aan een ieder die PvdA gestemd heeft.

Middels dit kookboek maakt u kennis met de Marokkaanse keuken, de Turkse keuken, de Somalische keuken en andere gaarkeukens. In een handomdraai maakt u een kamelenpastei op een bedje van grofgemalen betelnoot, gegarneerd met overdwars gesneden qat-bladeren.
Of wat dacht u van het Turkse gerecht; ‘gevulde schapenoren’? Alom gewaardeerd in de binnenlanden van Turkije. De oren dienen gevuld te worden met licht gekarameliseerde bidsprinkhanen zonder kop. Twee dagen in de brandende zon leggen en u heeft uw eigen Turkse tapas. Lekker bij een glaasje methanol.

Uiteraard moeten alle gerechten bestrooid worden met heel veel geurige kruiden. Ook knoflook mag niet ontbreken en wees daarmee niet te zuinig. Binnen no-time ruikt u hetzelfde als de meeste passagiers in een Rotterdamse tram. Alle poriën staan wagenwijd open. Die hele kruiderij spuit uw lichaam uit, joh. Met een penetrante geur tot gevolg.

Bovenstaande tekst is uiteraard slap gelul, maar beroepshalve weet ik toevallig dat het kruid koriander – veel gebruikt in de Marokkaanse keuken – momenteel geïmporteerd wordt uit Israël… Het land wat ons langetenen-volk zo veracht.
Men eet letterlijk stukjes Israël en grondig wassen helpt niet!

8 gedachtes over “Eet dit: ‘Lekker Multiculti!’

  1. Recept.
    Steel een schaap en snij het de keel door in de badkamer. Steel wat olie, jat wat kruiden en koeskoes en een fiets, voor de boodschappen en de doos van voedselbank. Trouw een kind en zet die aan het koken. Nou, geef mijn portie maar aan Fikkie. Of aan Aart!

    Like

  2. Bij de Somalische keuken stel ik me meer de afbeeldingen
    van Sjors en Sjimmie – stripgiguren van lang geleden – voor.
    Zo iets van, beiden in een grote ronde stalen pan met vuur
    eronder.
    Met rondom dansende negertjes, smachtend naar de lekkere
    hap, over gebruik van kruiden bij dit gerecht werd niets vermeld.

    BP, Uw opmerking over de geur in de Rotterdamse tram, kwam wel
    heel beeldend over, voor de goede orde mijn fantasie is kleurrijk !

    Like

  3. Tijd voor de komische noot, ook vanwege dat intens GRIJZE weer van de laatste weken…
    http://tinyurl.com/46kms5b
    (enne… ik hou ’t gewoon bij Hollands Voer, zoals boerekool(oude spelling, prima spelling)met een kuiltje jus en worst, zuurkool en af en toe een bami gewoon)

    Like

  4. @Heer Deckzeijl ,dacht ik via uw linkje een ironisch stukje te gaan lezen over multicul eten, want dat kan ik wel hebben, maar raak ik verzeild in een Vlaams kritisch filmpje over whatever. Met een Vlaamse gozer met een Friesche ijsmuts op zijn knar.Wat het in de 10 minuten nog te bieden had heb ik niet afgewacht.
    Het ging volgens mij in die 10 minuten niet over eten of de Hollandsche pot.
    Ik ben van goede wil, maar uw links begrijp ik niet vaak.
    Ik ben vast te dom.

    Like

  5. @Maci, wat die laatste zin betreft, JA: dat zal het zijn.
    De inhoud van de link was eerder deze week ingekort te zien bij DWDD. Een paar slimme Belgen hebben de draak gestoken met het fenomeen helpdesk, zie verder bij Youp. Meer over slimme Belgen op…
    http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=12701
    En dan nog dit: iedereen die mijn tikwerk(al dan niet voorzien van links)niet begrijpt, moet hier maar niet gaan posten. Iedereen hier consument? Ben ik ook, alleen let ik beter op dan de meesten, waarvan nu acte! http://tinyurl.com/4g9c5tl
    Zie verder bij bof.nl en zet daar zwartboek in hun zoekmachine.
    Toedeledokie!

    Like

Geef een reactie

