Hoe Wilhelmina ‘Westerbork’ tegenhield.

Landgenoten,

U weet inmiddels zelluf, mevrouw von Amsberg grijpt elke gelegenheid aan om de steekwoorden ‘Tolerantie & Verdraagzaamheid’ door onze strot te duwen. Wees lief voor ‘vluchtelingen’ en doe wat water bij de wijn. Deze verschoppelingen rekenen op u. Ik zou zeggen, paleis Soestdijk staat sinds 2004 leeg, dus waarom niet wat hulpbehoevenden huisvesten, aldaar? Ook al is paleis Soestdijk tegenwoordig eigendom van de Staat, er valt toch wel wat regelen? Immers, een betere wereld begint bij uzelf, Hare Graaiesteit! ‘Goed voorbeeld doet goed volgen’, zeiden wij vroeger bij ons thuis. U weet toch?

Maar de ‘Oranjes’ staan helemaal niet bekend om hun Tolerantie. Welnee, want laten we eens kijken naar de grootmoeder van mevrouw von Amsberg, koningin Wilhelmina. Want het was Wilhelmina in eigenste persoon die de bouw van Kamp Westerbork tegenhield. Kamp Westerbork was in de eerste instantie bedoeld om gevluchte Duitse Joden op te vangen. Als locatie werd gekozen voor een terrein bij Elspeet, maar Wilhelmina stak daar een stokje voor. Het terrein lag immers twaalf kilometer verwijderd van paleis ’t Loo, te Apeldoorn… Alles leuk en aardig, maar geen vluchtelingen in mijn achtertuin, moet Wilhelmina gedacht hebben.

Uiteindelijk werd Westerbork gebouwd in het Drentse Hooghalen. We schrijven 1939. De eerste barakken worden gebouwd van Centraal Vluchtelingenkamp Westerbork. Vanaf 1942 gebruikten de nazi’s dit kamp als doorgangskamp om Joden, zigeuners, verzetsmensen en homoseksuelen af te voeren naar de Doodsfabrieken in Polen.
Lekker uit het zicht van Wilhelmina, maar die was toch al naar Londen gevlucht…

Dus, mevrouw von Amsberg, ken uw geschiedenis. De eigenschappen Tolerantie & Verdraagzaamheid komen in uw familie niet voor, dus ga voortaan ergens anders valse trompet spelen en houdt u verder uw vermaningen aan het adres van het Nederlandsche Volck tijdens uw Kersttoespraak maar voor u.

*Dienstmededeling* Aan de rechterzijde van deze site is inmiddels de enige, echte Leefbarbaar-lauwerkrans geplaatst. 😉

5 gedachtes over “Hoe Wilhelmina ‘Westerbork’ tegenhield.

  1. Dit verhaal kende ik niet, maar verbazen doet het me niet.
    Er valt over die roverskliek los Naranjas nog veel meer
    vuiligheid op te diepen.

    Op De Dagelijkse Standaard het verhaal over een moslima die
    in Alphen a/d Rijn op sterven na dood zijnde mensen nog
    even wilde bekeren !
    Weer wordt aangetoond wat een weerzinwekkend achterlijk
    dat bijgeloof/doctrine de islam is.
    Wat zo snel mogelijk met alle middelen uit het Westen moet
    worden verdreven, met als motto : het doel heiligt de middelen.

    Like

    • At Lebuïnus,

      Ik kon het verhaal ook niet, maar kwam het afgelopen week tegen.
      Meteen even wat research gedaan.

      Het verhaal van dat bekeersel in Alphen kon ik weer niet. Link meteen verspreid via twitter.
      Dank.

      Like

  2. Sla al jaren de toespraken van Beatrix over. Eeuwig geneuzel over onze broekriem en onze tolerantie. Intussen verdampen zij onze miljoenen, betalen geen belastingen en zelfs als je gaat tanken worden zij er rijker van. Nee, het koningshuis heeft wel afgedaan. Ook was Bernhard himself zo fout als het maar kan en kan Wilhelmina onmogelijk het kind zijn van koning Willem III, want die had de syf. Mijn bloed is dan wel niet blauw, maar ik weet tenminste wie mijn ouders zijn en heb niet allerlei onbekende halfbroers en halfzussen. Kunnen zij niet zeggen. Daarbij verdien ik mijn eigen brood en loop geen klap. Eigenlijk verdien ik wel een lintje??!! Nou nee, bedankt, laat maar zitten. Ik heb liever de eretegel van BP.

    Like

  3. @BP,
    Lo siento, ben het vergeten, dat bekeringsgedoe
    stond ook op HoeiBoei.

    Uitgelicht: Yasmina E. ‘Heldin deelt ervaringen met al-Yaqeen’: bron.

    Yasmina wilde bij het schietdrama in Alphen aan de Rijn, mensen die op sterven lagen de shahada laten uitspreken:

    “Ik heb de Islam altijd gezien als datgene wat het mooiste is wat er is. Ik ben al jaren bezig met het verrichten van Dacwah en ik ben blij dat ook deze schietpartij zich heeft kunnen uiten als een vorm van Dacwah. Het enige waar ik daadwerkelijk mee zit, zijn de twee vrouwen die ik heb geprobeerd te helpen. Die zijn uiteindelijk overleden. Maar op het moment dat ik bij ze was, leefden ze nog. Al waren ze helaas al buiten bewustzijn. Ik wilde ze namelijk vragen de Shahaadah uit te spreken opdat ze gered zouden zijn, en van de Rahmah (Barmhartigheid) van Allah konden profiteren.”

    Bron: http://al-yaqeen.com/nieuws/nieuws.php?id=1917

    Heeft u ook voorbeelden van Jip-en-Janneke-uitspraken/berichten/verslaggeving/foto’s gehoord/gezien op radio, televisie of andere media? Stuur deze, met bronvermelding, dan naar hoeiboei@gmail.com .
    Geplaatst door hoeiboei op 18:12 21 reacties Links naar dit bericht
    Dit e-mailen
    Dit bloggen!
    Delen op Twitter
    Delen op Facebook
    Delen op Google Buzz
    Categorieën: Jip en Janneke Nieuws
    Fo

    Like

Geef een reactie

