Landgenoten,

Ik ben even in de gelegenheid een kort stukkie te tikken. We verblijven momenteel nog in het rustieke Zierikzee en ik liep toevallig tegen een laptop aan… Altijd makkelijk!😉
Enfin, we zijn hier in Zeeland verstoken van buitenlanders. Op een gegeven moment ga je deze mensen toch missen… Wat doe je dan, je slaat  Telegraaf es open. En jawel, hoor:

PVV-Kamerlid Harm Beertema wil dat de Nederlandse vlag op iedere school komt te hangen om allochtone leerlingen beter in te wijden in de onze cultuur.

De beste man is een optimist. Allochtonen moeten niets van Nederland en haar cultuur hebben. Ja, als er geld weg te klauwen valt, is men ineens ‘Nederlander’, dat dan weer wel.
Maar goed, het PVV-Kamerlid Beertema heeft als docent gewerkt op een MBO school te Rotterdam-Zuid. Hij stelt dat veel leraren de Nederlandse Cultuur proberen weg te moffelen… U gelooft het niet, maar dergelijke collaborateurs/angsthazen worden voor de klas gezet en worden op leerlingen losgelaten… Wat mij betreft, levensgevaarlijk.

Terug naar het voorstel van deze PVV’er. Terug naar Onze Vlag. Volgens mij was er al eerder iemand met dit idee. Ik zeg DOEN!
Want als we bijvoorbeeld hier in Zeeland rondkijken, dan zien we dat veel Zeeuwen een Zeeuwse vlag voeren. Altijd en overal. Omdat ze trots zijn op hun afkomst en dat draagt men uit.
Dus waarom voeren we dat niet landelijk in? Wapperen met die Hollandsche Driekleur, fier in de wind, en zeker op scholen! Want kijk es even, dit zijn wij, dit is Onze vlag en die verdedigen wij met hand en tand. Een uitstekend plan van deze Beertema.

Bij dit soort nationalisme – wat overigens geen vies woord is! – sla ik altijd een beetje door. Ik zou graag zien dat op scholen Onze Vlag met militair ceremonieel wordt gehesen. *Trompetgeschal* De kinderen dienen zich op te stellen in rijen van vier en de handen houden we uit de zakken. En ga es rechtop staan! Jij ook, Ali!
Dat werk. Lijkt me mooi om te zien. En daarna; in looppas het schoolgebouw binnentreden.

Vervolgens beginnen we met Vaederlandtsche Geschiedenisch…

Steun de PVV en wees trots op Onze Vlag!