Topman Rode Kruis schijnt € 158.000 te verdienen.

Landgenoten,

Zolang ik mij kan herinneren, gaan er miljarden, miljarden en nog eens miljarden richting Afrika. Zolang ik mij kan herinneren hebben mensen honger en zolang ik mij kan herinneren helpen die miljarden weinig tot niets.
De corrupte regeringen varen er wel bij. Een paleisje hier en een kalashnikovje daar. Gekregen van het Westen. Nu moet er nog meer geld heen, want de SHO luiden de welbekende noodklok. We moeten storten, mensen. Veel en recht uit het hart, al was het alleen maar voor uw gemoedsrust.

Ik kan de SHO adviseren eens aan te kloppen bij die Somalische piraten. Die maken miljoenen buit bij het kapen van zeeschepen via het gijzelen van de bemanning. (Los) geld in overvloed dus. Dat kunnen wij argeloze Hollanders niet zeggen.

Je kan wel es ergens gaan wonen, maar dat betekent nog niet dat het ook bewoonbaar is. De Hoorn van Afrika is daar een voorbeeld van. En die gasten fokken maar door, want van enige anti-conceptie wil men niets weten. Wel is men bekend met het fenomeen ‘zwangerschapstest’. Men steekt een banaan in een bepaalde lichaamsopening en als de banaan de volgende dag half afgevreten is, komt er nog een krullenbolletje aan. Zo werkt dat. Maar ik had die banaan gewoon opgegeten, het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt.

Nu moeten we weer geld storten, zodat de zielige mensen aldaar kunnen worden voorzien van waterputten en rijst. Ik zou zeggen, laat de handjes eens wapperen en begin nu eens zelf met actie ondernemen. Als wij dagelijks brood aangereikt krijgen, gaan we echt niet zelf boodschappen doen.

Maar goed, geef gul! Gyros 555!

De pica is overigens ingezonden door A.J.H. van Buuren. Of dat ik het even wilde verspreiden.
Bij deze!

Zie ook het blog van E. Eliveld.