Waarde lezers,

Je  vraagt je af aan welke kant de politie staat. Aan de kant van de onschuldige burger of aan de kant van de overvaller? Het lijkt er steeds meer op dat de politie aan de kant van het tuig staat.

Wie thuis wordt overvallen, kan maar beter vluchten óf rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt. Mensen raken in paniek en overvallers reageren daar met geweld op. Door het verzet van bewoners kan het heel snel escaleren.

Volgens mij was het standpunt van de regering dat we gepast geweld mochten gebruiken, maar nu komen de geüniformeerde belastinginners met een wel heel bizar advies: RUSTIG TOEKIJKEN OF VLUCHTEN. Net zoals de politie, dus. De politie kijkt in veel gevallen ook liever ‘rustig toe’ om de boel niet te laten escaleren. Behalve als het gaat om een totaal weerloze, dronken Oostblokker. Die trappen we dan even fijn in het kruis.

In het geval van bejaarden die met een overval te maken krijgen, kan ik me dit ‘advies’ nog enigszins voorstellen. Het zij met gemengde gevoelens, want helaas moeten we constateren dat de justitie en politie deze kwetsbare groep in de steek laat. Justitie en politie doen aan symptoombestrijding.
De pakkans is gering en de straffen zijn laag, dus waarom niet?

Burgers dienen een wapen in huis te hebben, al was het maar een stoelpoot. Sla er maar op los.
Of mag dat niet?  Nee, de ‘politie’ ziet veel liever dat wij de heren overvallers een vrijgeleide verschaffen en de koffie staat bruin. Nog even en de argeloze burger krijgt een boete, omdat hij geen koekjes in huis had. Nog even en de argeloze burger krijgt een boete, omdat hij pertinent weigerde even mee te helpen om die loodzware tv de trap af te dragen.

Moeten wij dit ‘advies’ serieus nemen? Neen en het riekt zelfs naar een uitnodiging. Kom maar binnen, heren overvallers en sla je slag. Wij kijken rustig toe. Doe wel een beetje zachtjes, want mijn kinderen liggen op bed.
Ja maar natuurlijk, schuif ik die tafel even aan de kant, zodat u er met mijn spullen langs kan. Zal ik anders alvast op het knopje van de lift drukken? Alle beetjes helpen en samen komen we er wel uit.
Hier heb je nog en extra tientje voor de benzine, want het zou toch zonde zijn als u onderweg strandt en gepakt wordt door de politie. Geen dank en tot ziens!

STEM PVV.