Op 1 Maart valt het doek.

Landgenoten… Het is mooi geweest. Ik stop ermee. Ik heb er lang over nagedacht, maar op 1 Maart a.s. valt definitief het welbekende doek. Wat ooit begon alszijnde een leuke bezigheid, is heden ten dage uitgegroeid tot een verslaving, zoniet een obsessie. Het beheerst mijn leven dusdanig dat ik heb besloten om zo niet door te gaan. Het was een moeilijke keuze, landgenoten, geloof me, maar mijn omgeving heeft er ook last van en dat vind ik het gewoon niet waard. Op 1 Maart neem ik afstand van een goede vriend. Een vriend die ik eigenlijk zelf in huis hebt gehaald, maar die nu mijn dagelijks leven beheerscht en bespeelt. Ik heb er altijd van genoten. Dagelijks, maar het is nu tijd voor een ommekeer. Ik zal de niet te vermijden leegtes moeten opvullen, maar hoe? Wat moet ik in hemelsnaam doen met de overgebleven, lege momenten? Moet ik een andere, vernieuwende hobby zoeken? Hoe kom ik, naast mijn werk, de dag door? Mijn vriendin, Tassie denkt er ook zo over. Zij is het ook spuugzat. Zij stopt ook met deze verslaving. Deze bekentenis is ook de reden waarom ik gister geen nieuw verhaal hebt getikt. Ik stond in tweestrijd en dat is een kud-gevoel. Ik moest nadenken over deze volgas moeilijke beslissing, maar ik heb de knoop doorgehakt. Wij stoppen. Als mijn verslaving in de toekomst weer eens de kop opsteekt, zal ik deze niet te vermijden leegte met iets anders moeten opvullen. Wellicht ga ik sporten om mijn goede vriend te vergeten, maar het zal zwaar worden, landgenoten, maar ik zet door. Landgenoten… Heb ik u laten schrikken? http://www.boilingpoints.nl gaat onverminderd voort!! Tassie en ik gaan stoppen met roken… Gotcha!!

14 gedachten over “Op 1 Maart valt het doek.

  1. hahaha geloof er nixs van dat jullie gaan stoppen met roken.

    Als jullie dan zo graag willen stoppen met roken dan moet je vanaf nu stoppen.
    en niet vanaf 1 maart.

    Like

  2. @ Chantal; dat was ook de bedoeling. Ik wilde eens even zien of mijn lezers iets anders interpreteerde, wat gelukt is. ๐Ÿ™‚

    @ Maikiejj; Ik heb mijn geestelijke voorbereiding nodig, vandaar die datum.

    Like

  3. watje onnie Andre ๐Ÿ˜›

    ik d8 is wa zo’n grote kerel die stopt gelijk.

    gewoon peuken weg gooien en nixs meer halen. ๐Ÿ˜›

    als je an het werk bent kan je toch nie roken dus ๐Ÿ˜›

    Like

  4. Wat een kut greintjes is dat, Je laat mijn voor de tweede keer op een dag hellemaal de tering schikken, ik kreeg het hellemaal warm en mijn hoofd ging gloeien van onbeheerste woede en gelijk niet meer in je aanbod willen ingaan. Wil je dat nooit meer doen !

    Maar ik moet toegeven. 100% geslaagd, ik schok echt en waarom weet ik niet, 1000de gedachtes schoten als een flits door mijn hoofd en moest gelijk terug denken aan toen MADBELLO dood ging. Net of je wakker word van een nachtmerrie.

    En ik wens jullie alvast alle sterkte met het stoppen en niet vergeten daar over te bloggen. Ik weet nog toen ik gestopt was, dat het een obsessie was : Zelfs een afgetrapte peuk op straat deed als een steekvlam mijn emoties weg branden en de oer drang om als een zwerver die afgetrapte peuk op te rapen en aan te steken.

    Like

  5. Pingback: Schluss! « Een Tas vol

  6. Pingback: » Zyban MADBELLO:

  7. Pingback: » Waarschuwing voor rokers die willen stoppen - stoppen met roken dagboek

Plaats een reactie